Kerstmis

Waarom verse groenten en fruit thuis horen in ieder gezond eetpatroon

Voedingsdeskundige Amsterdam

Verse groenten en fruit horen thuis in ieder gezond eetpatroon. Dat zal iedere voedingscoach je bevestigen. Zowel groenten als fruit barsten van alle nodige voedingsstingsstoffen en vooral van vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Die hebben we nodig om goed te blijven functioneren, zeker als je wilt afvallen. Groenten en fruit bevatten daar boven op weinig of geen calorieën. Groenten eet je onbeperkt, met een minimum van 500 gram per dag. Fruit onbeperkt eten raden voedingscoaches af vanwege de aanwezigheid van fruitsuikers. Drie verschillende stukken fruit eten per dag is volgens hen het maximum. Varieer daarbij zoveel mogelijk. Zo geniet je maximaal van alle gezondheidsvoordelen van groenten en fruit. Wil je voortaan gezonder eten en makkelijker afvallen? Woon je in de regio Amsterdam? Dan zal een voedingsdeskundige Amsterdam je met raad en daad bijstaan om je doelstellingen te bereiken.

Groenten en fruit onmisbaar als je gezonder wilt eten

Iedereen weet ondertussen dat groenten en fruit onmisbaar zijn voor een betere gezondheid zonder overgewicht. En toch eten de meesten van ons er veel te weinig van. Volgens voedingsdeskundigen eten we beter een stuk fruit teveel in plaats zoetigheden zoals snoep, koekjes, gebak, chocolade of chips. Zo bespaar je dagelijks enkele honderden calorieën waardoor je gezond gewicht al vlug dichterbij komt. Alle soorten fruit zijn hierbij welkom.  Zo krijg je al het goede dat fruit in zich heeft naar binnen.

Voedingsvezels

Groenten en fruit barsten van de voedingsvezels en die zijn even belangrijk dan vitaminen en mineralen, zeker als je wilt afvallen. Ze geven je namelijk een snel en langdurig voldaan gevoel waardoor je minder eet. De meeste voedingsvezels vind je in alle soorten groenten en in kiwi’s. Volkorenproducten zoals alle soorten volkorenbrood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst zijn ook belangrijke bronnen van voedingsvezels

De beste fruitsoorten als leverancier van alle vitaminen en mineralen

Om alle vitaminen en mineralen in voldoende hoeveelheden binnen te krijgen raden iedere voedingscoach je aan kiwi’s, bananen, aardbeien en sinaasappels als basis voor je gezond eetpatroon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *